-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51721 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

داستان ازدواج پيامبر با ام حبيبه
از ميان ياران مكي پيامبر اسلام، «عبيدالله بن جحش» تنها كسي بود كه مرتد شد و پس از پذيرفتن اسلام، آن را انكار كرد. او هنگامي كه هنوز مسلمان بود، با همسر خود « ام حبيبه» دختر ابوسفيان، رهسپار حبشه گرديد ولي در آنجا پيرو آئين نصرانيت شد و ام حبيبه را نيز وسوسه كرد كه مسيحيت را بپذيرد، ولي او مقاومت كرد و در پيروي از اسلام پايدار ماند. عبيدالله در ميگساري افراط كرد و در اثر آن، در حال كفر از دنيا رفت.
پيامبر اسلام (ص) پس از اطلاع از اين حادثه شخصي بنام «عمرو بن امية ضمري» را به حبشه اعزام نمود تا دلشكستگي همسر او را جبران كند و او را به عقد پيامبر در آورد تا مسلمانان بدانند كه اگر براي آنان حادثهاي رخ دهد، همسرانشان بيپناه نخواهند بود.
پس از ورود فرستادة پيامبر، نجاشي، يكي از زنان وابسته به خويش را نزد ام حبيبه فرستاد و پيام حضرت را به او ابلاغ كرد و از او خواست اگر مايل به اين ازداوج است، شخصي را به عنوان وكيل، معرفي نمايد. « ام حبيبه» از اين خبر فوق العاده خوشحال شد و « خالد بن سعيد» را وكيل قرار داد.
نجاشي به اين مناسبت مجلسي ترتيب داد و « جعفر بن ابيطالب» و عموم مسلمانان مهاجر را دعوت نمود. پس از اجتماع مدعوين، نجاشي خطبهاي خواند وطي آن ابراز عقيده به اسلام و نبوت حضرت حضرت محمد (ص) نمود و سپس موضوع پيام رسول خدا مبني بر تزويج ام حبيبه را مطرح كرد و گفت: اينك من امر پيامبر اسلام را اجرا ميكنم، و آنگاه مبلغ چهارصد دينار به عنوان مهر در برابر حضار ريخت.
خالد بن سعيد نيز خطبهاي ايراد كرد و طي آن، موافقت ام حبيبه را اعلام نمود و عقد را اجرا كرد. آنگاه نجاشي چهارصد دينار را به وي تحويل داد. در اين هنگام مدعوين خواستند مجلس را ترك گويند، نجاشي گفت: بنشينيد، روش پيامبران اين است كه هنگام ازدواج، اطعام ميكنند، آنگاه به افتخار اين ازدواج، از عموم حضار پذيرائي به عمل آمد (حياة الصحابة /)

: آية الله جعفر سبحاني
شخصيتهاي اسلامي شيعه ج 1 ـ 2

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.